Pikap24.ru

Автомобильный журнал
0 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Что такое двигатель отто

Революция в автоиндустрии ЕС: миллионы работников сменят квалификацию

Девять стран Евросоюза обратились к руководству Еврокомиссии с настойчивой просьбой очень чётко и конкретно обозначить дату, с момента которой в сообществе станет запрещено торговать бензиновыми и дизельными автомобилями. Эта просьба спровоцирована постоянными новыми требованиями в ЕС к снижению выбросов CO2. Бизнес, в первую очередь автомобилестроение, хочет чётко понимать, где та красная черта, после которой двигатели внутреннего сгорания станут в принципе историей. И соответствующе подготовиться.

Считается, что именно отрасль автомобилестроения, вернее, продукция, которая выпускается, ответственна за четверть всех выбросов диоксида углерода. Огласить чёткую дату попросили Дания и Нидерланды, а их поддержали Австрия, Бельгия, Греция, Ирландия, Литва, Люксембург и Мальта.

ЕК просят определить поэтапное снижение производства автомобилей с двигателями внутреннего сгорания и график перехода отрасли на сборку транспортных средств, нейтральных к климату.

«Отсылая чёткие сигналы со стороны законодателей, мы должны подтолкнуть переход транспорта к экологическим решениям, таким образом создавая для сектора условия по поддержке перехода к транспортным средствам, не загрязняющим окружающую среду», — поясняет министр по проблемам климата и энергетики Дании Дан Йёргенсен.

Цикл ОТТО

По сути это обычный тепловой двигатель внутреннего сгорания с принудительным воспламенением горючей смеси (через свечу) который применяется сейчас в 60 — 65% автомобилей. ДА – да, именно тот, который у вас стоит под капотом, работает по циклу ОТТО.

Однако если копнуть в историю, первым принцип такого ДВС предложил в 1862 году французский инженер Альфонс БО ДЕ РОШ. Но это был теоритический принцип работы. ОТТО же в 1878 году (спустя 16 лет) воплотил этот двигатель в металле (на практике) и запатентовал эту технологию

По сути это четырехтактный мотор, которому свойственны:

  • Впуск. Подача свежей воздушнотопливной смеси. Открывается впускной клапан.
  • Сжатие. Поршень идет вверх, сжимая эту смесь. Оба клапана закрыты
  • Рабочий ход. Свеча поджигает сжатую смесь, загоревшиеся газы толкают поршень вниз
  • Отвод отработанных газов. Поршень идет вверх, выталкивая сгоревшие газы. Открывается выпускной клапан

Хочется отметить, что впускные и выпускные клапана, работают в строгой последовательности – ОДИНАКОВО при высоких и при низких оборотах. То есть изменения работы при различных оборотах не наблюдается.

В своем двигателе ОТТО первый применил сжатие рабочей смеси, для поднятия максимальной температуры цикла. Которое осуществлялось по адиабате (простыми словами без теплообмена с внешней средой).

После сжатия смеси, она воспламенялась от свечи, после этого начинался процесс отвода тепла, который протекал практически по изохоре (то есть при постоянном объеме цилиндра двигателя).

Двигатель Ленуара

В 1860 г. другой француз, механик Э. Ленуар, сделал ДВС, похожий на горизонтальную паровую машину, но работающий на смеси воздуха со светильным газом (содержащим углеводороды). ДВС Ленуара был двойного действия — рабочий ход поршень совершал при движении в обе стороны. Это обеспечивалось тем, что смесь поджигалась искрой от двух электрических свечей по обе стороны от поршня, и впуск и выпуск газов проводился также с двух концов цилиндра с помощью золотников (таких же, как в паровых машинах).

Цикл работы ДВС Ленуара состоял из двух тактов (из двух ходов поршня — вперёд и назад). Оба хода обеспечивались расширением газовой смеси при сжигании, что требовало большого расхода топлива. Работа ДВС Ленуара обходилась в 7 раз дороже работы паровой машины той же мощности. Зато из-за отсутствия котла и топки ДВС был компактнее, и его, например, ставили на лодки, где не было места для паровой машины.

Kundenbewertungen

91% aller Bewerter würden diesen Artikel weiterempfehlen.

  • 5 Sterne

Bildqualität schlecht bis miserabel

Leider habe ich mich vom preis verführen lassen. Aber ausser der tollen grösse gibt es nichts positives.
Das bild ist etwa wie aus den 80.er HD? Fehlanzeige. Das packt der Tv nicht. Teilweise undeutlich, verschwommen und mit schlieren versetzt.. Ich habe einen magenta tv anschluss.. Habe nun die Qualität am receiver direkt runter schrauben müssen.
Dunkle filme sind für die augen fast eine zumutung.
Mich ärgert es so das ich den karton vernichtet habe. Sonst wäre er direkt zurück gegangen.
Einzigster plus punkt: wenn die kids den unschmeissen trauer ich den 450euro nicht nach.. Das wäre bei einem 2000 euro tv deutlich schlimmer.
Also wer keine gute bildquali braucht ist hier gut aufgehoben.. Allen anderen empfehle ich eine Preisklasse höher.

Читать еще:  Вибрация двигателя лифан солано причины

von einem Kunden aus Stuttgart 03.08.2021 Verkäufer: Otto (GmbH & Co KG) Findest du diese Bewertung hilfreich? Ja Nein Bewertung melden

Bild,Reaktionszeit und Netflix

Wollte nicht auf die Rezession der anderen Kunden hören dachte wäre Gemecker auf hohem Niveau jetzt hab ich den Salat Netflix hängt sich auf Bild ist unterirdisch die Reaktionszeit der Fernbedienung ist ein Witz manchmal reagiert sie überhaupt nicht ich verstehe das man Abstriche bei so einem Preis machen muss aber das geht mal überhaupt nicht da hilft auch kein Ambilight um mich zu blenden klares nein für eine Empfehlung

von einem Kunden aus Hamburg 12.07.2021 Verkäufer: Otto (GmbH & Co KG) Findest du diese Bewertung hilfreich? Ja Nein Bewertung melden

3 Monate gewartet, nach 5 Monaten defekt

Wir haben 3 Monate auf den Versand gewartet obwohl 2 Wochen angegeben waren. Der Fernseher schaltet sich nur ein, wenn er möchte. Manchmal müssen wir ne halbe Stunde warten. Garantiefall. Preis Leistung relativ gut, wenn alles funktioniert hätte. Bildqualität ganz in Ordnung. Ambilight super!

von einem Kunden aus Kelkheim 07.08.2021 Verkäufer: Otto (GmbH & Co KG) Findest du diese Bewertung hilfreich? Ja Nein Bewertung melden

DÍZELMOTOROK (1893)

A dízelmotor belső égésű motor, amelynek működési elvét a német Rudolf Diesel szabadalmaztatta 1893. február 23-án.

A fő különbség, hogy a dízelnél a tüzelőanyag (leginkább gázolaj) gyújtószikra segítsége nélkül, a legalább hússzoros kompresszió (légsűrítés) miatti felmelegedés hatására öngyulladással ég el és végez munkát a hengerben. Az Otto motorok benzin+levegő keveréket kapnak a karburátorból, viszont a dízelmotor hengere csak levegőt szív be, azt sűríti, az adagoló az égéstérben felhevült levegőbe fecskendezi az üzemanyagot.

Működési elve:

  1. Szívás – tiszta levegő beszívása
  2. Sűrítés – levegő sűrítése, amitől az felhevül
  3. Robbanás – a sűrített, felhevült levegő a befecskendezett üzemanyagot berobbantja
  4. Kipufogás – az égéstermék távozása

A dízelmotor tiszta levegőt szív be és azt sűríti össze. A nagy nyomás miatt a levegő felmelegszik. Ebbe a forró levegőbe az adagolószivattyú dízelolajat fecskendez be, amely magas hőmérsékleten külön gyújtóberendezés (gyertya) nélkül meggyullad, elég. A dízelmotorokat gyakran alkalmazzák személygépkocsik, teherautók, autóbuszok, hajók, mozdonyok hajtására, de tengeralattjárók, és repülőgépek számára is készültek dízelmotorok.

Advertisement

“There’s a lot of available land in the vicinity. Otto’s said it does not have to be beside their current facility. They had land at the airport, there’s a significant amount of acreage the city just made available for sale on Riverside … and there are other private opportunities,” he said.

The dealership also promised to plant three trees for every one cut down.

A file photo from July shows a sign calling for protected of the wooded area beside Otto’s BMW on Hunt Club Road. Photo by Tony Caldwell / Postmedia

Brockington said he was not sure whether the dealership was permanently walking away from the proposal or just seeking possible alternative sites. Despite the withdrawal, Otto’s retains the option to resubmit its proposal at a later date.

“I’m pleased that this has happened, but I cannot predict how long this current pause will be,” Brockington said, adding he reached out to the dealership’s consultant to get an update, but hadn’t heard back.

The councillor said it was rare — though not unprecedented — for applications to the planning committee to be withdrawn at this late stage, given the time and energy needed to get an item on the committee’s agenda.

A spokesperson for Otto’s confirmed it has decided to put the application on hold “as they continue to review the matter — ensuring the appropriate measures in regards to community and environmental processes.”

Читать еще:  Что такое опробование двигателя

Solar power in trucking’s forecast as fleets find energy, cost savings

Marten Transport, Mesilla Valley Transportation and Rush Enterprises are just a few industry players betting on the power of the sun.

Marten Transport is betting on the power of the sun.

The company invested in solar energy to diminish its carbon footprint and eliminate needless costs.

«Solar panels have been installed on trucks to help maintain battery charge, resulting in saved [auxiliary power unit] run times and fuel savings,» according to a website post from last October.

Besides equipping trucks with solar panels to power batteries during driver’s down time versus running the engines, Marten also installed solar panels at all 14 of their terminals, Ashley Gray, sales project coordinator for Marten, said in an email.

Does this shine a light on a burgeoning trend in the trucking industry?

Who uses solar — and how

Solar power is a way to provide additional battery support for liftgates, telematics and refrigeration units in trailers, according to a 2018 report by the North American Council for Freight Efficiency. But it can also be used in terminals, offices and other facilities.

Rush Enterprises, a truck retailer, began construction of solar carports for its vehicles in 2019, Derrek Weaver, Rush’s executive vice president, said in an email. The site became fully functional in June 2020, he said.

«Rush Enterprises is constantly looking for ways to reduce our energy consumption and solar power is [one] of the best ways for us to do that,» Weaver said.

When representatives of Big Sun Solar, now Rush’s solar provider, contacted Weaver’s company about its community solar project, it became clear there was more than one potential benefit to the partnership.

«It seemed like a good opportunity for us to not only reduce our energy consumption but to also decrease the risk of hailstorms damaging our new vehicle inventory,» Weaver said.

With 3,500 solar panels installed on six carports in the San Antonio, Texas, Trucking Center, Rush can protect up to 181 Class 8 commercial vehicles, said Weaver.

«It seemed like a good opportunity for us to not only reduce our energy consumption but to also decrease the risk of hailstorms damaging our new vehicle inventory.»

Executive Vice President of Rush Enterprises

Owner-operator Albert Transport in Laredo, Texas, tapped into solar power to keep its batteries charged in its tractors, according to NACFE’s report. That created comfort for drivers, as the cab air conditioning continued to function for a longer period of time before the engine needed to be started while the driver waited at the dock.

Mesilla Valley Transportation with corporate headquarters in Las Cruces, New Mexico, was also mentioned in the report as a solar user. The trucking firm found it lessened the need for jumpstarts and service calls for trucks.

Groupe Robert, with offices in Montreal and Toronto, also mentioned in the confidence report, installed solar panels on the fairings and hoods of its trucks.

For tractors, the sun keeps the battery-powered heating, ventilation and air conditioning systems charged. It also helps support hotel loads during times the engine is off. On the trucks, the roof fairings provide access to sunlight if that area isn’t already being used for branding or built-in skylights.

Xantrex manufactures thin, flexible solar panels to better fit the truck’s curved surfaces. The Max Flex panel can also harvest up to 20% more of the sun’s energy during the day, and in low-light conditions compared to a rigid solar panel, said Mitul Chandrani, marketing manager for the company in British Columbia, Canada.

Читать еще:  Что такое раскоксовыватель двигателя

«Lithium-ion batteries pack a lot of power in a small footprint and last six to 10 times longer than a regular battery and can be drained to 100%,» said Chandrani. «Pair those with solar, and you can eliminate idling.»

Fleets power up warehouses

For big fleets with their own warehouses, solar panels on the roof can make a lot of sense for helping to power the warehouse operation, said Kevin Otto, electrification technical lead for NACFE.

«But if you don’t own the building, the process is much more complicated,» Otto, who also co-authored Solar for Trucks and Trailers, said. «The owner of the building may not want to make that kind of investment for your trucking company when you might move at any time.»

As an example of having ownership, Otto cited Frito-Lay’s large truck facility in Modesto, California. There, the company has installed a big solar array in the parking lot to protect employees’ cars as well as power the manufacturing operation on the same site. That makes sense when Modesto gets an average of 260 days of sunlight a year, he said.

That’s key for fleets to consider, when it comes to using solar power. Locations of operation must receive enough sun to generate enough power. Calculators, such as the one from National Renewable Energy Laboratory, exist to help work through this consideration.

Key considerations for solar adoption

Of course, cost also figures into whether any new technology is worth it. But Weaver said after Rush was comfortable with the economics of the project, there weren’t any internal barriers to implementing the solar carports. The company anticipates an ROI of about 150% over the 25-year lifetime of the solar panels, he added.

Currently Rush is working on multiple rooftop solar projects at dealerships around the country, Weaver said, and it has plans for more solar carports at some locations in California. This would be in connection with the installation of electrical vehicle charging infrastructure that’s required to transition its own fleet to electric vehicles. The solar carports aren’t directly connected to the electric vehicle charging infrastructure, but the carports will offset the additional electric use, he said.

«As of today, Big Sun Solar estimates that the solar generation from the panels we own has resulted in the elimination of 795,374 pounds of [carbon dioxide] since the system went active last year,» said Weaver.

«I think there’s still confusion in terms of what solar really does.»

Marketing Manager for Xantrex

As an industry, trucking is very slow to adopt emerging technology including solar tech, and some trucking industry individuals don’t fully understand it, Chandrani said.

«I think there’s still confusion in terms of what solar really does,» he said. «Solar doesn’t directly power anything — it’s a charging source for the battery. It helps replenish batteries quickly thus extending the runtime of electronics and appliances.»

But, as solar panels become more efficient and less costly, the adoption rate will go up. And when motor carriers are educated about the benefits of solar and the infrastructure needed for solar, they’ll be able to make an informed decision about using solar in the fleets, he said.

«That means we, as suppliers and manufacturers, must play a key role in getting more fleets to adopt solar,» said Chandrani. «I do believe lithium-ion storage and solar will gain momentum in the coming years.»

Correction: This article has been updated to accurately reflect where Marten Transport installed solar panels at its terminals.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
ВсеИнструменты
Adblock
detector